MIT EGYÜNK, HA VÉGRE ITT A NYÁR?

MIT EGYÜNK, HA VÉGRE ITT A NYÁR?

Ha azt kérdezzük, hogy mit érdemes hőség idején enni, a legjobb válasz az, hogy mindent, amit akár meg is ihatunk. A nyári forróságban ugyanis a folyadékfogyasztás a kulcsszó. Persze van még néhány apróság, mutatjuk is, hogy melyek azok.

Nyáron, meleg időben rengeteg folyadékot veszítünk. Ha nem is érezzük, hogy izzadunk, a testünk igyekszik hűteni magát. Az izzadtság legfeljebb gyorsabban párolog el a bőrünkről, minthogy mi azt izzadásnak éljük meg. Éppen ezért fontos, hogy nyáron a megszokottnál is többet igyunk. Ez elsősorban – és a szakmai ajánlások szerint – vízfogyasztást jelent, de azzal sem járunk rosszul, hogy jó minőségű gyümölcsleveket iszunk, nagy mennyiségű lédús gyümölcsöt és zöldséget eszünk. Ha a víz mellett döntünk, inkább a szénsavmentes ásványvizek az ajánlottak, sőt a csapvíz is, amely Magyarország területén szinte mindenütt jó minőségű. Ha nem szeretjük a csapvizet, használjuk fel cukor mentes jeges teaként, citromos limonádéként, alaposan behűtve.

Talán nem meglepő, de a folyadékfogyasztás része lehet a leves is. Nem véletlen, hogy a nyári receptek között rengeteg a hideg és meleg gyümölcsös és zöldséges leves. Amit ezek esetén érdemes megfogadni, hogy minél alacsonyabb legyen a zsírtartalmuk. Ez legkönnyebben úgy oldható meg, hogy tejtermék és tejszínmentes leveseket keresünk. Jól illeszkednek az időjáráshoz nyáron a saláták és a rántás nélküli főzelékek is. És ha mindenképpen vágyunk a húsfélékre, ne rántva és olajban sütve készült húst együnk. Válasszuk a grillezett, zsírszegény fogásokat, vagy válasszuk helyette a sült halat!

És hogy mit csináljunk a strandon? Ha intenzíven úszunk, játszunk, focizunk, tollasozunk, a testmozgás mellett egy lángos vagy hamburger valószínűleg semmilyen problémát nem okoz. Ha viszont pihizős napot tartunk, amikor a strandolás némi pancsolás mellett a parti heverészésben merül ki, ne a klasszikusan magas kalóriatartalmú strandételeket válasszuk.

És még valami: egy fröccs, egy kávé biztosan nem okoz problémát. De az alkohol, koffein és cukortartalom a mennyiséggel arányosan éppen fordítva hat, mint amire a testünknek a melegben szüksége van. Mindegyikük képes felgyorsítani a folyadék távozását a szervezetből. Így aztán hiába iszunk sokat belőlük, észrevétlenül ki is száradhatunk, amelyet fáradtság, szédülés vagy fejfájás jelezhet.

Szeretnél értesülni az egészséges életmóddal kapcsolatos hírekről, akciókról?
Értesítést kérek!*
*Az e-mail cím megadásával hozzájárulok ahhoz, hogy a NetPincér (Viala Kft.) hírlevelet,
ajánlatokat küldjön nekem az adatvédelmi tájékoztatóban foglaltaknak megfelelően.
NetPincér.hu
A NetPincér már 15 éve segít az éhes embereknek azzal, hogy egy helyre gyűjti a különböző éttermek kínálatát. A Kedves Ínyenc blogot a NetPincér azért indította el, hogy segítsen választani az elérhető több mint 3000 ételből.

Hozzászólások

comments